fbpx

קרואסון קל להכנה – ממש כמו בפריז

Recipe by
סגור לתגובות על קרואסון קל להכנה – ממש כמו בפריז
Cook: 25+- | Servings: 8


 

מצרכים:

  • 2 כוסות קמח “קשה” שטיבל (250 גרם)
  • 1 ורבע חמאה קרה ללא מלח חתוכה לקוביות
  • 3 כפות (45 גרם) סוכר
  • 25 גרם שמרים טריים (7 גרם שמרים יבשים)
  • 1/2 כפית מלח
  • 1 חלמון (הצהוב)
  • 1 כף חלב

 

 

אופן ההכנה:

  1. מכינים את הבצק: טורפים בקערת מיקסר ובעזרת מטרפת יד שמרים, מים ו-150 גרם קמח לבן עד לקבלת תערובת אחידה וללא גושים. מוסיפים 100 גרם קמח ומערבבים שוב היטב.
  2. בקערה נפרדת, מערבבים את שאר המרכיבים היבשים. מוסיפים לקערת המיקסר יחד עם 110 גרם חמאה וחלב ומערבלים עם וו לישה עד לקבלת בצק אחיד. מוציאים מהקערה, עוטפים בניילון ומניחים בצד בטמפרטורת החדר כשעה.
  3. יוצרים מהבצק ריבוע ועוטפים בניילון גדול ורפוי שלא יפריע לתפיחה. מניחים במקרר לשעה נוספת.
  4. מוציאים את הבצק מהמקרר ומניחים על משטח מקומח קלות כשחלקו שהיה למטה בעת התפיחה יהיה כעת למעלה.
  5. מרדדים את הבצק למלבן ארוך שרוחבו 20 ס”מ ועוביו 1 ס”מ. מורחים מחצית מהחמאה הרכה על 2/3 מאורך הבצק ומקפלים ל-3: ראשית מניחים את החלק שאין עליו חמאה על השליש האמצעי, ואז מקפלים מעליו את השליש הנותר. מהדקים היטב את שולי הבצק כדי שהחמאה לא תברח החוצה בהמשך.
  6. מסובבים את הבצק כך שצידו הסגור פונה שמאלה. מרדדים את הבצק לאורכו עד שמתקבל מלבן בעובי 1 ס”מ. מקפלים ל-3. חוזרים על הרידוד והקיפול פעם נוספת. עוטפים את הבצק בניילון ומניחים מקרר לשעתיים.
  7. מקמחים קלות משטח עבודה, מניחים את הבצק על המשטח כך שצידו הסגור פונה שמאלה. חוזרים על תהליך הרידוד והקיפול עם מחצית החמאה שנותרה. עוטפים היטב בניילון ומניחים במקרר ללילה.
  8. מעצבים את הקרואסונים: מקמחים קלות את משטח העבודה ומניחים את הבצק כך שצדו הסגור פונה שמאלה. מרדדים את הבצק לאורכו למלבן שרוחבו 18 ס”מ ועוביו 1 ס”מ.
  9. מפרידים את הבצק ממשטח העבודה, מיישרים את השוליים הארוכים בעזרת סכין חדה וחותכים את הבצק למשולשים שווי שוקיים שאורכם בסיסם כ-9 ס”מ. כל משולש אמור לשקול 90-100 גרם.
  10. עושים חתך קטן מרכז בסיסו של משולש (שיימנע מהקרואסון להתכווץ במהלך האפייה).
  11. מגלגלים את הקרואסונים מהבסיס לכיוון הקודקוד: מניחים את המשולש כשהבסיס פונה אליכם ומגלגלים תוך מתיחה עדינה של הקודקוד. מניחים את הקרואסונים בתבנית עם נייר אפייה או במשטח סיליקון. חשוב להקפיד שהקודקודים פונים מטה, כדי שלא יפתחו בזמן התפיחה והאפייה. בנוסף, על הקרואסונים להיות רחוק זה מזה כדי שלא ידבקו אחד לשני בזמן התפיחה.
  12. מכסים בניילון גדול ורפוי שלא יפריע לתפיחה. מכניסים למקרר למנוחה של שעתיים לפחות.
  13. מוציאים מהמקרר ומתפיחים בסביבה חמימה עד שהבצק מכפיל את נפחו.
  14. מערבבים את הביצה, החלמונים והחלב ומורחים על כל קרואסון 2 שכבות בעזרת מברשת. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-230 מעלות כ-8 דקות, לאחר מכן מורידים את החום ל-190 מעלות ואופים 10-15 דקות.

בתאבון!

הסרטון נלקח מערוץ היוטוב “Home Cooking Adventure