fbpx

לזניה עם ירקות קלויים

Recipe by
סגור לתגובות על לזניה עם ירקות קלויים
60
Cook: 30

מרכיבים (8 מנות):

(לתבנית פיירקס 20 על 30):
500 גרם דפי לזניה טריים (או יבשים מקופסה)
300 גרם גבינת פרמזן מגוררת
250 גרם כדורי מוצרלה קטנים

לרוטב בשמל:
100 גרם חמאה
1/2 כוס קמח
1 ליטר חלב
1/4 כפית אגוז מוסקט

לירקות:
בטטה בינונית, חתוכה לפרוסות
סלסילת פטריות, חתוכות לפרוסות
בצל אחד, חתוך לפרוסות
עגבנייה אחת, גדולה חתוכה לפרוסות
פלפל אדום, חתוך לרצועות
2 זוקיני, חתוכים לרצועות
שמן זית
מלח
פלפל שחור גרוס
200 גרם עלי תרד טריים
אופן ההכנה:
1. מכינים רוטב בשמל: ממיסים את החמאה בסיר, מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב במטרפה או בכף עץ למניעת גושים. “מטגנים” את הקמח. יש להקפיד שהחמאה לא תישרף ותהפך חומה אלא עד לקבלת גוון זהוב בלבד.

2. על אש נמוכה מוסיפים את החלב בזרם דק, תוך כדי ערבול, וממשיכים לבשל. חשוב להקפיד על הערבול המתמיד כדי שלא יווצרו גושים ברוטב. מבשלים תוך כדי ערבול עד שהרוטב מתחיל לבעבע ולהסמיך.

3. מסירים מהאש ומצננים. שימו לב – לאחר הצינון הרוטב יעשה סמיך עוד יותר. אם הרוטב סמיך מדי, ניתן לדלל אותו במעט חלב קר לפני השימוש.

4. קולים ירקות: מרפדים תבנית בנייר אפייה, מורחים בשמן זית, ומסדרים בשכבה אחת את הירקות הבאים: בטטה, פלפלים, עגבנייה וזוקיני. מטפטפים מעל שמן זית (או מושחים במברשת), בוזקים מעט מלח ופלפל שחור ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 200 מעלות, עד להשחמה של הירקות (בערך 20 דקות, זה תלוי בעובי הירקות ובסוג התנור – מומלץ פשוט לבדוק שהירקות מתחילים להשחים). מוציאים מהתנור.

5. מכינים את הפטריות והבצל: בסיר קטן, מחממים מעט שמן זית, מניחים את הבצל ומטגנים עד לשקיפות, מוסיפים את הפטריות החתוכות ומעט מלח ופלפל, ומטגנים עוד כחמש דקות תוך כדי ערבוב.

6. מכינים את הלזניה: מורחים שכבת בשמל אחידה על תחתית התבנית. מניחים שכבה אחת של דפי לזניה.

7. מורחים שכבה נוספת של בשמל, מסדרים מעליה שכבה של ירקות קלויים, פטריות ובצל, ועלי תרד טריים. בוזקים מעל שליש מכמות הפרמזן ושליש מכמות כדורי המוצרלה.

8. מניחים שכבה נוספת של עלי לזניה ומעליה בשמל, יתרת הירקות, שליש מהפרמזן ושליש מכדורי המוצרלה.

9. מסיימים בשכבה נוספת של עלי לזניה, עליה מורחים את יתרת רוטב הבשמל, ויתרת הפרמזן והמוצרלה.

10. מחממים תנור לחום של 180 מעלות, אופים את הלזניה במשך כ-30 דקות או עד שהיא משחימה והופכת יפה ועסיסית. מצננים מעט כדי שיהיה קל לחתוך אותה, ומגישים.

בתאבון!