fbpx

קנלוני דלעת וריקוטה בחמאה מתובלת

Recipe by
סגור לתגובות על קנלוני דלעת וריקוטה בחמאה מתובלת
90
Prep: 45+- | | Servings: 20

המרכיבים:

20 צינורות קנלוני יבשים

למלית:

1 ק”ג דלעת ללא הקליפה, חתוכה לקוביות בעובי של כ-3 ס”מ

1 כף סוכר חום

200 גרם ריקוטה

50 גרם פרמזן מגורר

קורט אגוז מוסקט

5 כפות שמן זית

10 ענפי טימין

מלח, פלפל שחור גרוס

לחמאה מתובלת:

200 גרם חמאה

20 עלי מרווה

1 כוס שמן צמחי

מלח, פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:

מכינים את המלית: מערבבים את קוביות הדלעת במעט שמן זית, מלח, פלפל, סוכר חום ואגוז מוסקט. מסדרים בתבנית אפייה, ומפזרים מעל את הטימין. מניחים על קוביות הדלעת יריעת נייר כסף (לא אוטמים את התבנית חלוטין, כך שיהיה מקום ליציאת אדים).
מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות במשך 40 דקות. מסירים את הכיסוי, מגבירים את טמפרטורת התנור ל-200 מעלות, ואופים את קוביות הדלעת במשך 20 דקות נוספות, או עד ריכוך והשחמה. מוציאים מהתנור, מסירים את הטימין,
ומעבירים מיד למעבד מזון (בעודו חם) וטוחנים בפולסים קטנים. מוסיפים למעבד המזון ריקוטה, פרמזן, מלח ופלפל וטוחנים עד לקבלת מחית אחידה ולא חלקה מדי. מעבירים את המלית לשק זילוף, ושומרים בקירור עד השימוש.
מכינים את החמאה: מחממים שמן צמחי במחבת עמוקה, ומטגנים את עלי המרווה כ-1/2 דקה מכל צד (לא להיבהל מהפצפוץ של העלים בעת כניסתם לשמן החם), עד שהעלים פריכים ויפים. מעבירים למגבת נייר לספיגת השמן, ומצננים בטמפרטורת חדר. מעבירים לכלי פלסטיק מרופד בנייר סופג, וסוגרים הרמטית עד השימוש.
חולטים את הפסטה: מרתיחים מים בסיר גדול וממליחים היטב. מבשלים כ-10 יחידות קנלוני במשך כ-5 דקות, או עד לריכוך (חשוב לשמור שהפסטה תהיה אל דנטה, כלומר – מבושלת אך לא רכה לגמרי). שולים את הקנלוני מהמים ומעבירים מיד לאמבט מי קרח למשך כ-2 דקות. שולים ממי הקרח, ומעבירים למגבת מטבח נקייה לייבוש.

ממשיכים כך עם שאר צינורות הפסטה.
מרכיבים את המנה: חותכים פתח בקצה שק הזילוף, ודוחסים את המילוי לכל צינור פסטה משני צידיו. מחממים את החמאה במחבת רחבה עד שהיא מתחילה לקבל גוון חום בהיר (חשוב לשמור על להבה בינונית ולא גבוהה, אחרת תתקבל חמאה שרופה).

מוסיפים פנימה את הקנלוני וכף מים. ממליחים, מפלפלים ומערבבים היטב במשך כ-3 דקות, עד שהמלית חמה.
הגשה: שולים מהמחבת את צינורות הפסטה, ומניחים על צלחות הגשה. מעטרים בעלי המרווה. מגישים מיד.

בתאבון!!!